FRISS HÍREK

2010. április 22., csütörtök

POLITIKAI CSÚSZTATÁSOK, melytől hányok!



Gondoltam a választásig nem politizálok, de az egyik választókörzet miatt elszakadt a türelem cérnája.
Világéletemben küzdő típus voltam. Nagy hasznát vettem a sportban és a munkámban is. Sajnos nem szeretek veszíteni! Így én még a teljesen bukta állásban, az utolsó percekben is kész voltam küzdeni a focipályán. Mert ha már a győzelemre nincs is esély, szerettem volna emelt fővel veszíteni és elmondani, hogy igen én mindent megtettem. Voltam kapus, védő és középcsatár is. Hajtottam a csapatért, sérülten is játszottam, s ha kellett és kőkeményen becsúsztam a jeges, sáros, salakos pályán, hogy a fél combom leradíroztam közben, de amikor egy meccsemen az edző azt az utasítást adta, hogy „fiam nekem mindegy, hogy eltöröd a lábát vagy sem, de megállítod”, akkor felálltam és otthagytam őket. Mert utáltam csalni, gyűlöltem tisztességtelen eszközzel harcolni. Miért nem vagyok a politikában? Talán ez az egyik oka. Mivel sok képzést vezettem üzletkötőknek, ahol a retorikát, mögöttes tartalmat, a szavak mögött megbújó értelmet tanítottunk, ismerem ezen technikák hatásmechanizmusát. Éppen ezért még szörnyűbb látnom, olvasnom azt, ahogy trükkökkel manipulálják a szavazókat.

Ha megfigyelik, mindig a választások környékén kerül elő valamiféle ügy, vagy botrányos eset. Mintha bespájzolnának az elvtársak és a nem elvtársak. Ha nincs olyan volumenű eset, ami nagyot szólna, akkor lehet kisebbeket is kreálni, mint amilyen a JOBBIK-ot érte. Mivel a magyar gárdával egy időre elhalt a náci nyomvonal, most épp nem volt elővehető rasszizmus, nem érte támadás a romákat, nem volt terítéken a nagy Magyarország és még egy szárny szegett turul madár se repült az égen, így valamit ki kellett találni. (Itt vetem közbe, hogy természetesen elítélendő minden rasszista gondolkodás vagy az ország biztonságát veszélyeztető cselekvés, de legalább annyira veszélyes a korrupció, az állami kifizetőhelyek legalizálása, a milliárdos rossz döntések vagy a választási ígéretek semmibe vevése)
De nyilván már megakadályozni nem lehetett hogy a JOBBIK átlépje az 5%-ot, így kifogyva a munícióból két adu maradt. Egyrészről megjelentettek valami középszerű kis vezetőről, 100 éves, részegen, buliban készült képeket, másrészről igyekeztek a szélső jobbot összemosni a FIDESZ-el. Az első piti dolog a náci riogatás után, hisz akárkinek a fiókjában turkálhatnék cikis képekért, de a második sokkal érdekesebb. mert az nem annyira nyilvánvaló. Ismerős MSZP mondatok:
“Akadályozzuk meg Orbán Viktor és a radikális szélsőjobb teljhatalmát!“
Ez egy jól megkomponált mondat, mellyel egyből összemossák a két dolgot egymással. Orbán és a szélsőjobb teljhatalma!!! Nagyon ismerős taktika: legutóbb ez így hangzott, Orbán majd Csurkával fog kormányozni? de a mondat még csavar egyet magán. Jobbik is radikálisnak nevezi magát, ami bizonyos szempontokból teljesen más, mint a szélsőjobboldal, így igencsak furcsa hogy valamit így fokozzunk a hatás kedvéért.
“Ne bízzuk a véletlenre az ország sorsát. Nagy a tét!“
Olvassuk ki a szavakban magbújó kis övön aluli ütéseket. Véletlen??? Vagyis azzal hogy a szavazók több mint 80%-a nem az MSZP-re szavazott, az csupán véletlen. A véletlenen múlt hogy a két kormányzópártból az egyik megszűnt létezni, a végén átállt MDF kapitulált Bokrossal együtt és az MSZP 20%-al, ami valójában csak 10%-a a Magyar lakosságnak alig tudta megverni a JOBBIK-ot! Ez olyan mintha a lengyelek 0-8 korongvereséget követően, lejöttek volna a pályáról és azt mondják, áááá csak véletlen a vereségünk. HA kikapsz akkor vagy rossz a taktikád, rosszabb vagy mint az ellenfeled vagy egyszerűen rosszul végzed a munkád. Én összegyűjtöttem néhány olyan munkát amit rosszul végeztek és csak finoman kérdezném: A kormányzati negyedre elköltött pénzeket mikor rakják vissza az adófizetők pénztárába? A BKV pofátlan szétlopásával mi a helyzet? Postapalota áron aluli eladása, MALÉV és BA privatizációja, MTV székházügye, sukorói ingatlanpanama esete mind súlyos összegeket emésztette fel feleslegesen. Mi lesz azzal, hogy az MSZP 2006-ban elhallgatta a költségvetési adatokat és most sem vagyok benne biztos, hogy a FIDESZ valós adatokkal veszi át a kormányzást. Sajnos az MSZP legfőbb szégyene, hogy a szélső jobb erőnyerése, nem csak azért következett be, mert az eddig nem szavazók, bizonytalankodók felébredtek a kómából és rájuk voksoltak, hanem a kilátástalanságba került, munkanélküli emberek sokasága mellett a saját szavazóbázisból is sokan átpártoltak. Ezért nem értem, miért nem látták be, hogy tisztújítás és más retorika szükséges. Na persze a tisztújítás nem úgy néz ki hogy egy jóképű, fiatal pasit kinevezek az ország élére, majd hátulról bábként mozgatom. Mesterházy Attila hiszi hogy jót akar és nem is kétlem ezt, de azon túl hogy az MSZP frakció vezetője, az ország 80%-nak nem a választott vezetője, aki mögül érdekes módon az első forduló tévéinterjújában mintha mögüle, kihátrált volna a többi vezető. Nem tudom megfigyelted e, hogy a pódiumon, meg Lendvai Ildikó esetében ott volt a krém, míg a vereséggel felérő eredmény bejelentésekor Attila bácsi mögött csupa fiatal arc szomorkodott. Hol volt a hét vezér?? Nekem nehogy azt mondják, hogy épp akkor kezdtek el fiatalítani??? Akkor a kampány elején hol voltak ezek a fiatal titánok. De nézzünk egy másik érdekes mondatot:
“…ahol nem érezheti biztonságban nyugdíját, élete munkáját.
Azért nézzünk már bele a tényekbe. Ha négyszer kaptál kötényt egymás után, akkor vagy olyan ó lábad van, hogy menjél el genetikushoz vagy egyáltalán nem tudsz focizni. Akkor meg minek mondod a szemembe hogy tudsz. A töri tanárom mondta, ha mellédumáltam a feleletemben: Fiam a tények makacs dolgok. Akkor nézzük a tényeket: A 13. havi nyugdíj megszűnt. Elhalasztották a társadalmi igazságtételt, pedig megígérték. A svájci indexálás megszűnt létezni. Most csak nyugdíjprémium van, és az is csak akkor, ha legalább 3,5%-kal növekedik a gazdaság. A nyugdíjak amúgy csak az inflációt követik. Növekedett a nyugdíjkorhatár!
“…ahol békétlenség és széthúzás uralkodik.“
Hát nem tudom. Lehet hogy a saját tájékon kellene sepergetni, hisz ha az öszödi, „nem csináltunk négy évig semmit” beszédet követően valóban rendet akartak volna tenni, akkor megtehették volna. De a retorika akkor is az volt, hogy te kis hülye állampolgár, hát bár én azt mondtam, hogy fekete, de valójában fehéret kell rajta értened. Mint ahogy nem tudom elfelejteni azt sem, amikor Lendvai Ildikó ország világ előtt kijelentette hogy a csökkent agyúak kedvéért, megismétli hogy nem lesz gázáremelés. Aztán lett és éppen ezért én meg is értem hogy nem lesz a tévében elnöki vita, hisz tök mindegy mit ígér egy párt, se a vezetőket se a pártot nem lehet felelősségre vonni. Ha te vagy én lopsz 20 forintot, egy cégnél rosszul végzed a munkád, sarat dobálsz a másikra, akkor simán elviszed a balhét és másnap már az utcán vagy. A politikában más a helyzet. Egy rossz döntés, milliárdok az ablakban és bárki megúszhatja. Most ne jöjjön senki egy példát statuáló Zuschlag perre, aki persze lebukott és bűnhődjön, de azért a gyilkosok kevesebbet kapnak, mint ő és a nagy milliárdos bukták ettől még büntetlenek maradnak.

De mondom itt bármi lehetséges. Már írtam a választás napján tapasztalt, kisiskolás számtannal is megakadályozható szavazási túlszervezésről. Szinte biztos voltam, hogy a vesztes majd előjön azzal, hogy csalás történt. Budapesten, a XIII kerületben 400 szavazaton múlt, hogy a Fideszes képviselő vezet Szanyi Tibor előtt. Az előre felvett lemez már az éjjel megszólalt. A FIDESZ „voksturizmust” szervezett és ezért vesztett. Na most bundával vádolni a másik felet, miközben később kiderül, hogy hangfelvétel bizonyítja, miszerint épp Szanyi az aki kért mindenkit, hogy szóljon ipamnak, napamnak, testvérnek és ivócimborának és jelentkezzen át ide szavazni a kerületbe. Én nem nagyon értettem, hogy miért ez a nagy állampolgári buzgóság, és csöndben órákat várakoznak a szavazók. Amikor beégett a sajnálatos körülmények között elhunyt Michael Jackson-ra hajazó állítólagos tánckara mindenki őrjöngött a jegyet vissza kiabálva, most meg étlen-szomjan várakozott az ifjúság!? Szó nélkül tűrve! Most már értem miért. Csak könyörgöm, ha már csalnak, de csalással se megy a nyerés, akkor miért nem fogom be a számat???

Ha megkérdezik az emberek nagy többségét, hogy miért nem szavaztam az MSZP-re, szinte egytől egyik azt válaszolják, hogy azért mert hazudott nekem. Mert hibázott, de nem ismerte el!!! Mert az a baj ezzel, hogy lehet hibázni, sőt még az is igaz, hogy baromi nehéz a gazdasági helyzet és a megszorításokkal stabilizálták valahogy a helyzetet, de ez nem mentség a retorikára. Amikor azt mondtam anyunak, hogy nekem miért nincs bőrdzsekim, mint a szomszéd fiúnak, akkor azt mondta, magaddal foglalkozz. Amikor másban kerestem a hibát vagy mást okoltam, akkor azt mondta nagyanyám előbb magadba nézz és utána vádolj. Most a FIDESZ és a LMP ügyes volt. Egyedül ők nem foglalkoztak a többiekkel, sőt a támadásokra is csak óvatosan reagáltak, mintegy szembesítve a sárral a dobálót.

Ettől még persze nem lesz jobb a Fidesz a kormányzásban, de szeretném hinni, hogy okos ember révén a másik hibáiból tanulnak és nem követik el azt, amit az MSZP követett el. MSZP hiába riogat továbbra is ORBÁN tejhatalmával, meg azzal hogy a háromnegyedes többség milyen problémákat okoz majd, mert ezzel nem ér el semmit sem. Hiába fontolgatják a párt nevének megváltoztatását. Akkora kakiban van az ország, hogy csakis más politikai hozzáállás lehet a mérvadó. A demokratikus választók most így döntöttek, ha ezzel baj van, akkor az elmúlt 8 évben amikor feléjük döntöttek miért nem volt baj, Amikor tüntetők jöttek, miért nem hallgattál meg a másik felet? Nem baj, majd hazamennek vagy el az országból, mondta Gyurcsány. Kedves MSZP ezek az emberek nem mentek el, hanem mást akartak. Most álljatok be a sorba és tegyetek közösen a jobb jövőért, mert az elhihetitek, hogy én, mint egy pártonkívüli pártatlan, a Fidesz ígéretét ugyanúgy figyelni fogom, mint ahogy most titeket szembesítettelek. Ha a FIDESZ nyomott volna ilyen kampányszöveget, akkor azt is megkérdőjelezem. De most ezt az MSZP alkalmazta! Tehát, jobb ha magatokba szálltok és nem alkalmaztok továbbra is ilyen hátsó szándékoktól hemzsegő kampánymondatokat, mert ez számomra olyan, mintha kártyázás közben a kabátujjadban lenne két ász. Vagyis csalás! Én pedig mint a fociban, itt is a tiszta játékot szeretném. Küzdjetek tisztességgel, de a cél nem a hatalom, a másik lefikázása, eltiprása, befeketítése, hanem az ország jobb jövője legyen! Mert ha nem, vannak még cserejátékosok a kispadon!

MENJETEK KAMPÁNYOLNI TISZTESSÉGGEL!

TI MINDIG ÉSZREVESZITEK A SOROK KÖZÖTTI ÜZENETEKET?

Nincsenek megjegyzések: